AsgardMU a jeho dva měsíce

Ještě minulý rok 28.12.2018 byl spuštěn nový herní server AsgardMU a nyní je čas se trošku podívat jak se mu daří, uplynulo již dva měsíce.

Velikost komunity
Jedna s nejdůležitějších věcí pro administrativu serveru i hráče, dalo by se říci že aktivita je velmi slušná a sčítá zhruba kolem 200 hráčů, leč webový ukazatel nám zobrazí jiná čísla, může za to především přítomnost multiacc, kdy jeden hráč může mít spuštěnou hru 2x. Samozřejmě jsou to jen čísla, které nevystihují míru interakce ve hře, respektive zda-li hráči zrovna spí, nebo skutečně jsou ve hře přítomní.
Server je povahou celosvětový, drtivá část komunity je ovšem CZ/SK, možná špatná propagace na zahraničních portálech.

Komunikace a zlepšování hry
Oproti poslednímu známému projektu „LegendsMU“, je zde vidět posun k lepšímu v rámci komunikace, leč na diskuzním fóru jsou občas strohé odpovědi či jsou témata brzo uzavřena. Administrativa se zatím snaží hru zlepšovat, když bereme v potaz standardy našich serverů, samozřejmě ne vždy jsou změny pro hráče populární. Snad jim to tedy dlouho takhle vydrží.

Počáteční nastavení serveru
Server dle odezvy hráčů má velmi solidní nastavení, kromě nastavení PvE postav, ovšem do hry se často zasahuje, co bylo včera, nemusí být dnes. Nedostatky se také najdou, hlavně v pozdější fázi hry, kdy mnohé není korektně nastaveno. Každopádně dobrý základ může růst, snad to tedy stihnout do doby, než bude mít většina hráčů Full Reset.

Sem tam se najde i chybka
Postupné nastavování hry, questů, eventů, map, monster a jiné.. server není k dnešnímu datu plně nastaven a hráči jsou tak lehce ochuzeni o obsah. Spousta hráčů se blíží ke konci cyklu svých herních charakterů, je škoda že si nyní neprojdou veškerý obsah co hra nabízí.

Dále tu máme OffAttack, který má zapnutou vychytávku „nesmrtelnost“, údajně kvůli bugu, kdy nebyli korektně využívány potiony. Tu se není o čem, na funku by se tato vychytávka ztratila či dokonce ocenila, zde ale nemá co dělat v rámci povahy serveru a kazí tak hru v mnoha směrech, což si jistě každý dokáže vydedukovat. Nesmrtelnost platí i v rámci PvP, nebo-li proti hráčům.
Takže tyto záškodníky nemůžete eliminovat. Tato funkce je dostupná pro majitele V.I.P účtu, zdá se že se jedná o nynější největší výhodu.

Technické problémy
Výpadky, problémy s webovým rozhraním, ze začátku nebyl dokonce ani launcher. Každopádně serveru se daří stav zlepšovat a eliminovat tyto nepříjemnosti, zatím jeden z mála serverů, kterému se daří redukovat problémy technického rázu.


A co si myslí hráči?
Bylo osloveno několik hráčů, bohužel ne každý má zájem veřejně přispět názorem ( samozřejmě v případě zájmu můžete napsat ).
Názory hráčů najdete níže.

 

Co se týče AsgardMU tak ze začátku to vypadalo velmi slibně. S13 přitáhne spoustu lidí, nápad s EU serverem taky vynakládal tomu, že přijdou další lidé a dost lidí to i propagovalo. V té době tu bylo buď Dae kde má 60% normal lidí ban, protože Zeus je zeus nebo AsgardMu.

Co se týče komunikace s administrativou tak ta byla rychlá a dobrá, z prvu. Test tedy probíhal dost ošemetně. Bylo tam velmi málo lidí, o tom co je potřeba testovat a co ne nebylo vidu ani slechu, většina map ani bossů nebyla nastavena a vše se to dělalo až v průběhu ostrého startu.

Test proběhl, ale dokončen 100% nebyl. Když server začal tak se tu sešla docela dost velká spousta lidí, ale postupem času přišlo zklamání za zklamáním. Ať už co se týče změny map v průběhu kdy tam hráči expili (expy, monstra i jejich samotná obtížnost) tak bossové. Nic nebylo správně ohlášeno a nikdo nevěděl kde vlastně může chodit a kde nemůže, protože to nebylo vůbec nastavené. Ze začátku se tu psalo kolik bude big eventů a všeho a ono nakonec nic. 1 event možná za 3 týdny až měsíc a ještě jsou často nedomyšlené či ne úplně dopracované.

Byla tu i spousta věcí co nedávala vůbec smysl. Nejdřív se hlásají jak je vše připravené na Castle siege a o 2 týdny zjistíme, že ani není nastavený drop v LoTku. K tomu i další eventy. Gaion – 2 měsíce než se nastavil, Doppel není do teď, Arca war bůh ví kdy bude? Jestli vůbec?

Offlevel s nesmrtelností je další joke of the day. Nejdřív offlevel, že je pouze pro VIP hráče. Ale nedával potky, tak se mu dala nesmrtelnost. Ale ne pouze na PvE ale i na PvP.

Výdělek ruudů je převážně z bossů než z eventů. Ty eventy už ani nikdo nechodí, protože se to nevyplatí a třeba v DS to ani nefunguje.

To co aktuálně drží hráče na serveru je prostě jenom to, že je tu tolik lidí a všichni se snaží si urvat

1 místo v topce a být ten „TOP“ ikdyž některé chary jsou evidentně lepší než jiné, ale to se uvidí až na final rr kde by to mělo být vyvážené. K tomu asi až déle :D.

Navíc i znění některých pravidel či nápadů v poslední době na změně toho a támhletoho není úplně nejlepší rozhodnutí vždycky.

Ve zkratce:

  • Dostatek lidí na serveru na komunikaci
  • Aktuálně nastavení pro nové hráče (vše už je pro ně nastaveno - teď)
  • Možnost komunikace v ČR i zlámané angličtině s administrativou
  • Nastavování serveru za průběhu serveru
  • Pomalu odumírající odezva od GM týmu včetně eventů pro hráče
  • Nesmrtelný offlevel pouze pro VIP
  • Časové 3.5 i Angel and Devil wings (12 a 24h) – nemožnost je vytvořit jinak
  • Nastavení PvP v mid game (uvidí se na FR)
  • Postupně otevírající se mapy, drop i bossové
Events are changed they way - but half of them without any infosfirst weeks I could recommend it to everyonebut they started to ruin it with stupid ideaslike offlevel with immortality - wtf? guys can come on spot, pk, go offlevel and cant do anythingarena was also stupid ideaputing silvester to lot, disabling bounded wings, etc, etca lot of things that imo ruined itoffattack as offattack - i could live with that (i know ppl have work etc) but giving the immortality to offattacked players is so fkn stupid I cant even (and im also using VIP so i have possibility to use it)...
"Young, ambitious MU Online project focused on the English-speaking audience, created by well talented and experienced developers in the field of MMORPG featuring professional technical support. "

Ano, mladý a ambiciózní projekt. O zkušenostech adminů by se dalo polemizovat, ale snaha je viditelná. Sázka na nejnovější sezónu byla logická, ale taky sebou nese velké břemeno. A to se právě ukázalo v průběhu těchto 2 měsíců.

Osobně jsem test vynechal a začal hrát zhruba 2.-3. den po spuštění, takže nevím, jak test probíhal, ale určitě nebyl dostatečně dlouhý. Na druhou stranu nikdy na test neseženete dostatečné množství testerů, takže i tohle je tak nějak pochopitelné. Co se týče nastavení, nastaveno bylo zhruba polovina serveru a ostatní se dělá "za pochodu". Proč ne, ale spousta věcí byla změněna bez upozornění, bez infa. Špatně. Teď je daily-changelog a podobné, takže informovanost je daleko lepší, ale pořád to má kus do 100% ( ano, chceme 100%, jsme perfekcionisti a dáváme to najevo). Co se týče PvE i PvP, to si musí každý zkusit sám, myslím, že na naše poměry je to nadstandart, na světové poměry to bude šedý průměr, možná lehký nadprůměr.

VIP? Kapitola sama o sobě. Off-attack není ideální a celkově jsem proti téhle vymoženosti, ale když už člověk má tu možnost, tak proč to nevyužít, že? Každopádně tohle je jeden z největších úrazů serveru. Komunita? Vesměs super, spousta starých znamých i nových neznámých. Celková aktivita na serveru je slabší, ale už u toho stejně nemůžeme sedět celé dny ( čest výjimkám :D)

Závěrem? Zkuste si zahrát a uvidíte sami. Konkurence na naší scéně je skoro nulová, takže tady si člověk ani moc vybírat nemůže. Každopádně snaha je vidět a ta se cení, uvidíme, co přinesou další dny....

Tohle je menší krátké shrnutí uplynulých dvou měsíců, pokud chcete ohodnotit server, můžete tak učinit zde.

Berte v potaz že tohle je drobný výčet informací, který nemusí prezentovat finální stav hry.
Pokud máte jiné zkušenosti, nebojte se a napište komentář. 😉

61930cookie-checkAsgardMU a jeho dva měsíce

Sdílej

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *