Nastavení serverů, aneb co MU více sedí?

Zdravím,

V posledních dnech se tu často baví o nastavení hry na serverech, konkrétně o hranici obtížnosti hry mezi GMO-Hard-Medium-Fun nastavením, které deklarují kromě rychlosti průběhu hry, také množství resetů, bodů a jiných věcí s tím spjatých. Tak mě napadlo napsat malý článek, nebo chcete-li názor na jednotlivé nastavení, samozřejmě budeme rádi, když budete komentovat a připojíte se do diskuze. Vidina je v tom zjistit jak to hráči sami cítí a jestli chápou také všechny elementy, které tomu holdují, možná také odezva pro servery 🙂

Seřazení bude od nejtěžšího po nejlehčí. GMO server bude mít zřejmě nejdelší rozpis, vzhledem k oficiálnímu nastavení, takže další servery budu srovnávat (odvozovat).

GMO – Global MU Online

Shrnutí, obtížnost..: Jak již z názvu napovídá, jedná se o nastavení Global MU Online, čili oficiální nastavení od samotných tvůrců hry. Takové servery, mají nejnižší možnou hranici experience ratu, neboli rychlost přibývaní zkušeností, tím pádem taková hra má dlouho trvající hratelnost jelikož nedosáhnete maxima za měsíc, pro tohle nastavení neexistuje “Reset system”, takže cíl hry je dosáhnout maximálního levelu tedy 400 a pak Master levelů, zde zavísí na sezoně.

Body: Dalším věcí, která na to navazuje jsou body, respektive jejich maximální hranice při dosáhnutí maximálního levelu, jedná se tuďíš o to že hráč má i na vymaxované postavě přiměřeně bodů, dejme tomu tomu do 5.000 bodů, záleží jestli se body dají získat i jinou formou. Díky tomu nedochází k agility bugům, spell bugům a jiným. Navíc díky nízké hranici bodů, je mnohem vyváženější PvP jak z hlediska kladení požadavků na Váš hráčský “um”, nebo-li kombinací spellů, setu, správné rozdělení bodů, countrování třeba elementů apod.. Moje teorie je, že přepočet v PvP je mnohem snadnější z hlediska serveru, tzv: přepočítávání příchozího/odchozího dmg a jiných věcích, tím pádem by mělo docházet k méně “luck” hitům, nebo-li náhodnému poškození, pramenícího ze špatného přepočtu ze strany serveru.

Postup/Progress hrou: Zatím co na Resetových serverech se stane po krátké době hra jedním velkým “klišé”, jelikož budete obíhat 3 mapy dokola, tak na GMO nastavení jsi projdete skoro všechny mapy a uvidíte progress vaší postavy i samotné hry, jakožto podstata “diablovek”.

Tohle by lehký náhled na GMO nastavení, co si myslíte Vy? Ze srandy oficiální není 🙂

Hard servery

Shrnutí, obtížnost: Hard servery jsou poměrně oblíbené jedná se o těžké nastavení, tzv pomalé získávání zkušeností a ještě zkušenější servery se většinou nebojí takovou hru okořenit o custom věci, zkrátka v rámci PvP a jiných elementů je hra výborně hratelná a neztrácí své kouzlo, záleží také na nastavení a výsledném přepočtu bodů ve FR (Full reset). Nutno říct že právě hard servery jsou populární mimo naší krajinu. Platí to samé jak v případě GMO že by nemělo docházet k bugům, nevyváženému PvP, tu záleží kolik bodů bude ve Full resetu.

Body: Tyto servery většinou mají nízkou hranici bodů, tedy by nemělo docházet k větším než 5 ciferným číslům, díky tomu je kvalita PvP a eventů zajištěna, nebo lépe řečeno ještě není “ochromena”.

Postup/Progress hrou: Jedná se většinou o resetové servery, takže dávka “dejavu” se tam dostaví, každopádně vzhledem k nastavení by měli servery nabídnout kvalitní progress ve hře.

Medium servery

Shrnutí, obtížnost: Medium servery jsou většinou kompromisem mezi fun serverem a hardem, otázka je jestli se dá kompromisu dosáhnout a do jaké míry, tady většinou záleží už na nastavení, takový server může kombinovat prvky a může být zajímavým, většinou se jedná samozřejmě už z názvu o exp rate, něco mezi hard-fun serverem.

Body: Většinou už se dostáváme k full statům v jednotlivých atributech, což neprospívá jak bugům v agilitě tak ani dobře vyváženému PvP, přesto pokud server udělá kompromis třeba, tak to může být zajímavé, osobně zkušenosti s medium serverů nemám. Kdo bude chtíť doplnit či říct své zkušenosti, neváhejte napsat do komentářů.

Postup/Progress hrou: Medium jsou kompromisy, takže záleží kde budou a v jaké míře, zřejmě z hlediska nastavitelnosti to bude těžší, dát jasný směr a hlavně ten správný.

Fun servery

Shrnutí, obtížnost: Fun servery mají nejvyšší exp rate, neboli nejrychlejší průběh hrou, taková hra se rychle ohraje a vzhledem k maximálním statům většinou nenabízí ani kvalitní pvp/pve, takové nastavení můžou naopak přivítat nový hráči, nebo hráči co jsi jdou jen po práci oddychnout.

Body: Ve většině případů takové servery mají full staty, což v PvP je nevhodné a ani v pve to není zrovna dobré, ovšem může si najít svoje publikum.

Postup/Progress hrou: Hra se velmi rychle ohraje, rychle získáte nejlepší dosažitelný equip, pokud nemáte v plánu expit další charaktery, tak hra končí poměrně rychle, samozřejmě server může být kreativní a vymyslet třeba spestření pro hru v podobě customů, eventů apod, ale to se týká každého serveru.

A co si myslíte Vy? Pište do komentářů 🙂

S pozdravem,

MuOnlineCzech Tým.

Sdílej

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *